Åpne meny Lukk meny
LEVERING AV BLOMSTER I NORGE

Levering til private
For levering av blomster samme dag som bestilling, må bestillingen være oss i hende innen kl 12:30 – Levering ettermiddag/kveld.

Levering til bedrift
For levering av blomster innen kl. 15:00 med ordinær frakt, må bestilling være oss i hende senest kl. 17:00 dagen i forveien.
For levering av blomster med klokkeslett for levering og garanti tid innen 3 timer, kommer ekspressfrakt i tillegg.
For bestillinger som legges inn søndag eller offentlige høytidsdager med levering påfølgende virkedag før kl. 14:00, kommer expressfrakt i tillegg.

Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen levert innenfor alminnelig åpningstid/kontortid  (unntak hvis man har bestilt tidspunkt/ekspress levering). Hvis du har angitt i bestillingen at du ønsker levering innen et visst klokkeslett, eller utenom vår ordinære levering, kommer det ekstra fraktkostnader.
Ved valg av faktura bedrift og utsendelse av faktura,tillegges det et fakturagebyr på kr 50,-

Levering utenom Norge:
Ved bestilling til utlandet må denne være oss i hende innen kl 15.00 virkedagen før levering.

Leveringstidspunkt:
Levering til bestemte tidspunkt på dagen kan kun garanteres til bisettelser/begravelser.

Levering til begravelse:
Bestilling med levering til begravelse må være oss i hende innen kl. 12.00 dagen før begravelsen. Ring oss dersom noe  haster, så prøver vi å hjelpe deg så godt vi kan.
Søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.

Blomstermeny:
Blomster er ferskvare, så dersom en blomstersort eller to ikke kan skaffes, bestreber vi oss på å komme så nær ditt valg som mulig med sesongens blomster. Stemningen i blomstene ivaretas 100 %  men vi kan ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se nøyaktig ut som på bildet.

Levering av blomster
Blomstene blir levert av sjåfør/bud med unntak av noen steder. Der hvor leveransen må gå med buss eller båt kan mottaker bli oppringt på forhånd for å avtale leveringstidspunkt. Disse stedene kan vi ikke garantere levering samme dag. (Vi gjør oppmerksom på at ved ekstreme vær situasjoner kan det forekomme uregelmessigheter ved levering.) Sørg for å undersøke at mottaker er hjemme den dagen blomstene skal leveres. Dersom de kan leveres til en nabo, må dette legges inn som kommentar i feltet for mottaker/levering. Om ingen er hjemme blir blomstene tatt med tilbake til butikken og mottaker vil bli oppringt for avtale om levering. Dersom det er nødvendig med en ekstra utkjøring vil kunden bli kontaktet for belastning av en ekstra frakt. Ved kansellering av bestilling som er forsøkt levert, kan bestiller bli belastet for fraktkostnader pålydende kr 135,-

Levering til hotell, sykehus og lignende
Ved 3.parts levering hvor man ikke får levere direkte til mottaker, garanterer vi kun levering til resepsjon/mottak. Personalet er da ansvarlig for å levere blomstene videre til mottaker. Vi gjør oppmerksom at det ikke er mulig med levering av blomster til pasienter på intensivavdeling på sykehus. Vi anbefaler dessuten dekorasjoner til sykehuset da det er enklere med tanke på vase på sykehuset og vanntilførsel til blomstene.

Priser/betaling
Alle våre priser er oppgitt inklusive merverdiavgift. I tillegg til blomsterprisene kommer frakt og omkostninger med kr 135,- (ved ordinær levering). Ved levering av flere antall av samme produkt til samme leveringsadresse vil ekstra fraktkostnader påløpe. Dette gjelder dersom det leveres flere buketter enn vi får pakket i en eske eller varebag. Kontakt butikken dersom du skal sende større kolli enn 2 -3  buketter til samme adresse.
Ved «Hente selv» bestilling påløper ingen omkostninger.

Sending av blomster  i hele Norge og verden
I de byer og steder vi ikke har egne Finn Schjøll Blomsterbutikker vil vi gjennom Interflorasystemet sørge vi for at din blomsterhilsen blir laget av faglig godkjente blomsterdekoratører. På noen få steder har dessverre ikke Interflora noen representanter, i de tilfeller benytter de andre blomsterhandlere som Inteflora har kontakt med. I utlandet tar vi forbehold om at vi til enkelte steder ikke kan levere din hilsen.

Ved ekstreme værsituasjoner kan det forkomme uregelmessigheter ved levering.

Reklamasjon/angrefrist

Dersom noe er galt med blomsterprodukter må klagen fremstilles senest 24 timer etter at leveringsdato er passert. Klagen skal være skriftlig og sendes til vår mailadresse: bestilling@finnschjoll.no

Dersom klagen blir imøtekommet, blir det levert nye blomster så hurtig som mulig og senest 24 timer etter at klagen skriftlig er mottatt. Finn Schjøll Blomster er medlem av Interflora og følger Ingerfloras garantibevis:

Blomster er en ferskvare og vi har 5 dagers reklamasjonsrett.

Interfloragaranti

Et Floragram er blomster av kvalitet levert dit du ønsker. Interflora garanterer kvaliteten på alle Floragram som sendes, det vil si: Interflora garanterer at blomster som blir levert gjennom Interflora systemet er friske ved mottagelse, at de leveres til riktig dag og at verdien av blomstene svarer til det som er bestilt.

Blomster og planter regnes som ferskvare, derfor gjelder ikke lov om angrefrist. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Interfloras egen kjøpsgaranti.

Fant du det du lette etter?